Köpvillkor

För privatpersoner gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen med exempelvis 14 dagars returrätt.

För produkter till ordinarie pris gäller 14 dagars öppet köp från och med att kund mottagit varan.

Ångerrätt/öppet köp gäller inte för buketter då dessa specialtillverkats för kunden.

Vid nyttjande av öppet köp står kunden för returfrakten. Vid reklamation (trasig eller felaktig vara) står Pion Blomsterateljé för returfrakten.

Om kunden önskar utnyttja ångerrätt eller vill reklamera en vara ska detta anges i ett mejl till info@pionblomsteratelje.se innan varan skickas tillbaka.

Snittblommor är färskvara och olika sorter har olika hållbarhet, en bukett står generellt i 3-5 dagar men det är inte ovanligt att vissa blomsorter håller längre vid rätt hantering. Buketter ska snittas om med en ren och vass kniv eller floristsax (avsedd för snittblommor) och arrangeras i en ren vas med kallt vatten för bästa hållbarhet. Gör nya snittytor och byt vatten regelbundet. Om du av någon anledning inte är nöjd ber vi dig kontakta oss snarast efter leverans, dock senast 3 dagar efter att leverans har skett. Spara alltid dina blommor i vas tills vi mottagit din reklamation.

Priser anges inklusive moms.

Buketter och växter levereras onsdag-lördag, om du önskar specifikt leveransdatum ska detta anges som ett meddelande till butiken i kassan. Notera att Pion Blomsterateljé inte kan garantera leverans på valt datum, vi gör dock alltid vårt bästa för att leverera enligt kundens önskemål.

Kunden behöver ange leveransadress som ett meddelande i kassan. Alla uppgifter, namn, adress, portkod m.m. som behövs för att leverans ska kunna genomföras anges som ett meddelande i kassan. Om kunden har beställt ett kort som hen vill att vi skriver så ska även korttexten anges som ett meddelande i kassan. Om kunden/mottagaren inte är hemma lämnar vi buketten/varan väl inpackad utanför dörren. Ansvaret för buketten/varan övergår till kunden vid tidpunkt för leverans, även då vi lämnat blommorna utanför dörren. Pion Blomsterateljé ansvarar inte för om buketten/varan försvinner eller förstörs efter att leverans har skett. Kunden ansvarar för att vi har rätt uppgifter som krävs för leverans, exempelvis lägenhetsnummer, portkod m.m. Om leverans inte kan ske, pga exempelvis fel adress , inget svar på porttelefonen eller liknande, görs ingen återbetalning.

Leveranstid för hemleverans samt upphämtning är 1-5 vardagar. Pion Blomsterateljé informerar kunden i ett separat mejl vilken dag varan levereras/finns tillgänglig för upphämtning.

Om kunden väljer upphämtning av en vara finns denna redo i ateljén på Gamla Strängnäsvägen 335 (bakom Turinge ost & vin) enligt info via mejl.