Fredagsbuketten villkor
Kunden väljer prisklass på buketten vid bokning. Varje bukett är unik och blomsorter och färger varierar beroende på säsong och tillgång, även antalet blommor i buketten varierar. Ibland innehåller buketten exklusivare blommor och därmed färre antal stjälkar.
Då buketterna görs i begränsat antal så händer det att de tar slut, om alla buketter blir bokade och vi inte har möjlighet att reservera någon så informeras kunden om det via mejl (eller dm om bokning sker via instagram). Håll koll på skräpposten, ibland hamnar mejlen där. Om du prenumererar på fredagsbuketten är du garanterad en bukett.
Buketten ska betalas via swish till nummer 1231465897 vid bokning. Vid bokning behöver kunden ange om hen vill hämta buketten i ateljén på Gamla Strängnäsvägen 335 (stänger kl 18), hos Closet & House på Centrumvägen 4 i Nykvarn (stänger kl 18), eller om hen vill ha den levererad. Vid hämtning finns buketten redo från kl 12 fram till stängning. Ange namn till personalen på plats vid hämtning. Kostnad för buketter som inte hämtas ut återbetalas inte.
Vid leverans tillkommer ordinarie budavgift för respektive ort (Nykvarn - 70 kr, Södertälje, Järna, Enhörna - 100 kr, Hölö - 120 kr, Mariefred, Åkers Styckebruk - 150 kr). Leverans sker fredagar mellan kl 10-19. Om ingen är hemma lämnar vi buketten väl inpackad utanför dörren. Ansvaret för buketten övergår till kunden vid tidpunkt för leverans, även då vi lämnat blommorna utanför dörren. Pion Blomsterateljé ansvarar inte för om buketten försvinner eller förstörs efter att leverans har skett. Kunden ansvarar för att vi har rätt uppgifter som krävs för leverans, exempelvis lägenhetsnummer, portkod m.m. Om leverans inte kan ske, pga exempelvis fel adress , inget svar på porttelefonen eller liknande, görs ingen återbetalning.
Betalning sker i förskott via swish till nummer 123 146 5897.
Snittblommor är färskvara och olika sorter har olika hållbarhet. Buketten ska snittas om med en ren och vass kniv eller floristsax (avsedd för snittblommor) och arrangeras i en ren vas med kallt vatten för bästa hållbarhet. Gör nya snittytor och byt vatten regelbundet. Om du av någon anledning inte är nöjd ber vi dig kontakta oss snarast efter leverans/upphämtning, dock senast 3 dagar efter att leverans har skett. Spara alltid dina blommor i vas tills vi mottagit din reklamation.